معاون هنری وزیر ارشاد : اجرای قانون خرید آثار هنری در بودجه امسال ضروری است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'حمید شاه آبادی' در حاشیه مراسم افتتاحیه اكسپوی91 ،افزود:آنچه امروز در قالب بازار فروش آثارهنری شاهدش هستیم،نتیجه مصوبه قانونی سال 90 مجلس شورای اسلامی برای الزام دستگاه های دولتی به خرید آثارهنری است كه محل اعتبارات آن باید تا 31تیرماه محقق شود.

وی ادامه داد:طبق این ماده قانونی تمام دستگاه های دولتی برای اجرای این قانون بسیج شده اند و تا پایان تیرماه زمان دارند كه از این اكسپو خرید كنند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد درباره عدم تصویب این قانون برای سال 91 گفت:معاونت امورهنری امیدوار است با تغییراتی كه در این حوزه اتفاق می افتد از طریق لایحه و ماده واحده جدید، امكان تصویب دوباره این قانون در سالجاری هم فراهم شود.اما نباید فراموش كرد كه آنچه در سال 90 محقق شد مرهون تلاش ویژه و فشرده بود.

شاه آبادی تاكید كرد:در حالیكه بودجه سال 90 در اردیبهشت ماه به تصویب رسیده بود،قانون خرید آثار هنری در بازه چند ماهه فرآیند پیچیده آیین نامه های اجرایی را سپری كرد و به تصویب رسید.بنابراین ما نسبت به اجرای این قانون وشكست شدن سد چند ساله تلاش برای خرید آثار هنری بسیار خوشبینیم.

وی همچنین با بیان اینكه این مصوبه درپی قانون اجرا نشده 5 ساله ای به عنوان برنامه پنج ساله چهارم به تصویب رسید،اضافه كرد:البته اینجا گله خود را از مسول بخش برنامه و بودجه داشته باشم كه مصوبه هیات وزیران ابقای ماده 119 در بودجه سال 91 بوده و هنگام اجرایی شدن آن،به رغم تلاش پیگیری همه دستگاه ها وجدیت كمیسیون فرهنگی مجلس دربودجه 91 از قلم افتاد.

به گفته وی،به طور قطع بیش از مسوولان و مدیران وزارت ارشاد و معاونت هنری، مجموعه فعالان فرهنگی كشور به ضرورت این كارواقف و خواهان پیگیری قانون خرید آثار هنری هستند.

شاه آبادی ادامه داد:اكنون تمام تلاش مسوولان این است تا 31 تیرماه كه پایان مهلت قانونی اجرای قانون خرید آثار هنری است،مصوبه سال 90 اجرایی شد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد توضیح داد:آنچه در پی مصوبه خرید آثار هنری مد نظراست،در درجه اول تامین مالی هنرمند نیست،بلكه نیاز هنری كشور است.

وی اظهارداشت:امكان ندارد كه در یك مجموعه یا وزارتخانه ای، حركت بزرگی در حوزه ساختمانی و تملك دارایی انجام شود،اما نمادی از فرهنگ ،هویت و هنر این كشور را نداشته باشد.بنابراین بناها و ساختمان های ما به آثار هنری برای هویت بخشی احتیاج دارند.

وی درباره میزان فروش اكسپوی 91 عنوان كرد: نمی توانم رقمی را ازمیزان خرید آثار هنری از طریق اكسپو پیش بینی كنم،اما احساس می كنم این بازار به نسبت سایر مجموعه های اكسپوها و بازارهای فروش معاونت هنری ،ركورد فروش آثار هنری را بشكند.

شاه آبادی اجرای قانون خرید آثارهنری از سوی دستگاه های دولتی را جز تكالیف این نهادها دانست وگفت:این قانون هم مثل سایر قوانین الزامات اجرایی دارد و سازمان های دولتی در صورت عدم اجرای آن باید پاسخگو باشند.

بزرگترین بازار فروش آثار هنری 91 تا 14 تیرماه در تالار وحدت برپاست.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: